2021-07-21, 19:43:10
Maurice Hamilton: Niki Lauda
Niki Lauda az autósport ünnepelt sztárja volt, az egyetlen a sportág történetében, aki a két legsikeresebb csapat, a Ferrari és a McLaren színeiben is csúcsra ért a királykategóriában, és az egyetlen, akiről hollywoody film készült (https://www.imdb.com/title/tt1979320/). Hat héttel azután, hogy a hírhedt nürburgringi pályán 1976-ban súlyos égési sérüléseket szenvedett és már a legrosszabbra készült a Forma-1 világa, Lauda Monzában visszaült a Ferrarijába, hogy megvédje világbajnoki címét, ami abban az évben végül nem sikerült, ám a következőben ismét csúcsra tört, majd pár év távolmaradás után 1984-ben háromszoros világbajnokká vált, legyőzve csapattársát, Alain Prostot félponttal (máig a legszorosabb bajnoki befutó). Amikor végleg szögre akasztotta a bukósisakját, saját légitársaságára koncentrált. 1991 május 26-án újabb baleset következményeivel kellett szembenéznie Laudának, amikor a légitársaság egyik gépe Bangkokban rögtön a felszállás után lezuhant, a szerencsétlenségben mind a 223 utas és a 10 fős személyzet is életét vesztette. A gépen egyébként két magyar állampolgár is utazott. Lauda különféle menedzseri szerepkörökben tért vissza a Forma-1-be (90-es évek elején a Ferrarihoz, a végén pedig a Jaguárhoz), és végül neki sikerült rábeszélnie 2012-ben Lewis Hamiltont, hogy hagyja ott az akkor csaknem csúcson lévő Mclarent és csatlakozzon az akkor legjobb 5-ben sem lévő Mercedes csapatához, és vért izzadva közösen felépítettek azt a csapatot, amely éveken át olyan sikereket ért el, mint azelőtt senki.
Emlékszem, mikor tavaly az utolsó előtti futamon Hamilton Covid miatt nem vehetett részt, az egyik csákó - már nem emlékszem, kicsoda, és túl lusta vagyok, hogy visszalapozzak - azt irta (ahelyett, hogy aggódalmát és jókívánságát fejezte volna ki olyan valaki iránt, akire a már lassan 5 millió emberi életet követelő vírus sújtott le), hogy: "Na tessék, George Russell most bizonyította be, hogy szinte bárki ül be az F1 jelenlegi legjobb autójába, simán nyerhet vele, még ha élete első F1 versenyét futja is. 65 körig simán vezetett 8 másodperccel Bottas előtt és ott a csapat erősen keresztbe tett neki a gumi csereberénél, összekevertek mindent és mindenkit... különben győz élete első F1 versenyén. Nem kell ehhez túlértékelt versenyzőnek lenni..." Vagy valami ehhez hasonlót irt, tényleg nem emlékszem már pontosan.
Mindenesetre az illető már ott baromságot irt, hogy "élete első F1 versenyét futja is", mert Russel egész szezonban versenyzett a Williams csapatában, és a Mercedes csapatfőnökének, Toto Wolffnak a protezsáltja, tehát eléggé bennfentesnek tekinthető a Mercedes csapaton belül. No meg az illető biztos nem az első fiatalságát élheti, vagy csak nagyon rossz memóriával rendelkezik (vagy szemellenzővel szemléli a dolgokat), mert azt már teljesen elfelejtette, hogy amikor 1999-ben Schumacher lábtörést szenvedett a 16 futamból álló szezon nyolcadik fordulóján, Angliában (és kénytelen volt kihagyni majdnem az egész szezont, tehát nulla esélye volt a bajnoki címre), minek következtében a Ferrari csapat azonnal leállt az azévi autó fejlesztésével, és gőzerővel dolgozott a következő évin, a teljesen mellőzött másodszámú pilótájuk, Eddie Irvine megmutatta, hogy ha csak egy ilyen csonka esélyt is kap a világbajnoki cím megszerzésére, az utolsó futamig harcban lesz érte (még ha 2 ponttal végül alul is maradt a McLarenes Mika Häkkinennel szemben, ahol ellenben a Ferrarival, egész évben fejlesztették a '99-es autót). Mint ahogy arról is megfeledkezett az illető, hogy a Schumacher helyére beugró Mika Salo is futamot nyerhetett volna, ha nem kellett volna átadnia az első helyet a bajnoki címért kevés lőszerrel harcba szálló Irvine-nak. Tehát domináns autókkal tudnak mások is nyerni, de ez még nem jelenti azt, hogy képesek lennének a nehéz helyzetekben is úgy helytállni, mint a legnagyobbak.
A szókimondóságáról legalább annyira, mint a balesetéről híres Lauda erre azt mondaná, hogy "aki ezt másképp látja, az ostoba".
Niki Lauda az autósport ünnepelt sztárja volt, az egyetlen a sportág történetében, aki a két legsikeresebb csapat, a Ferrari és a McLaren színeiben is csúcsra ért a királykategóriában, és az egyetlen, akiről hollywoody film készült (https://www.imdb.com/title/tt1979320/). Hat héttel azután, hogy a hírhedt nürburgringi pályán 1976-ban súlyos égési sérüléseket szenvedett és már a legrosszabbra készült a Forma-1 világa, Lauda Monzában visszaült a Ferrarijába, hogy megvédje világbajnoki címét, ami abban az évben végül nem sikerült, ám a következőben ismét csúcsra tört, majd pár év távolmaradás után 1984-ben háromszoros világbajnokká vált, legyőzve csapattársát, Alain Prostot félponttal (máig a legszorosabb bajnoki befutó). Amikor végleg szögre akasztotta a bukósisakját, saját légitársaságára koncentrált. 1991 május 26-án újabb baleset következményeivel kellett szembenéznie Laudának, amikor a légitársaság egyik gépe Bangkokban rögtön a felszállás után lezuhant, a szerencsétlenségben mind a 223 utas és a 10 fős személyzet is életét vesztette. A gépen egyébként két magyar állampolgár is utazott. Lauda különféle menedzseri szerepkörökben tért vissza a Forma-1-be (90-es évek elején a Ferrarihoz, a végén pedig a Jaguárhoz), és végül neki sikerült rábeszélnie 2012-ben Lewis Hamiltont, hogy hagyja ott az akkor csaknem csúcson lévő Mclarent és csatlakozzon az akkor legjobb 5-ben sem lévő Mercedes csapatához, és vért izzadva közösen felépítettek azt a csapatot, amely éveken át olyan sikereket ért el, mint azelőtt senki.
Emlékszem, mikor tavaly az utolsó előtti futamon Hamilton Covid miatt nem vehetett részt, az egyik csákó - már nem emlékszem, kicsoda, és túl lusta vagyok, hogy visszalapozzak - azt irta (ahelyett, hogy aggódalmát és jókívánságát fejezte volna ki olyan valaki iránt, akire a már lassan 5 millió emberi életet követelő vírus sújtott le), hogy: "Na tessék, George Russell most bizonyította be, hogy szinte bárki ül be az F1 jelenlegi legjobb autójába, simán nyerhet vele, még ha élete első F1 versenyét futja is. 65 körig simán vezetett 8 másodperccel Bottas előtt és ott a csapat erősen keresztbe tett neki a gumi csereberénél, összekevertek mindent és mindenkit... különben győz élete első F1 versenyén. Nem kell ehhez túlértékelt versenyzőnek lenni..." Vagy valami ehhez hasonlót irt, tényleg nem emlékszem már pontosan.
Mindenesetre az illető már ott baromságot irt, hogy "élete első F1 versenyét futja is", mert Russel egész szezonban versenyzett a Williams csapatában, és a Mercedes csapatfőnökének, Toto Wolffnak a protezsáltja, tehát eléggé bennfentesnek tekinthető a Mercedes csapaton belül. No meg az illető biztos nem az első fiatalságát élheti, vagy csak nagyon rossz memóriával rendelkezik (vagy szemellenzővel szemléli a dolgokat), mert azt már teljesen elfelejtette, hogy amikor 1999-ben Schumacher lábtörést szenvedett a 16 futamból álló szezon nyolcadik fordulóján, Angliában (és kénytelen volt kihagyni majdnem az egész szezont, tehát nulla esélye volt a bajnoki címre), minek következtében a Ferrari csapat azonnal leállt az azévi autó fejlesztésével, és gőzerővel dolgozott a következő évin, a teljesen mellőzött másodszámú pilótájuk, Eddie Irvine megmutatta, hogy ha csak egy ilyen csonka esélyt is kap a világbajnoki cím megszerzésére, az utolsó futamig harcban lesz érte (még ha 2 ponttal végül alul is maradt a McLarenes Mika Häkkinennel szemben, ahol ellenben a Ferrarival, egész évben fejlesztették a '99-es autót). Mint ahogy arról is megfeledkezett az illető, hogy a Schumacher helyére beugró Mika Salo is futamot nyerhetett volna, ha nem kellett volna átadnia az első helyet a bajnoki címért kevés lőszerrel harcba szálló Irvine-nak. Tehát domináns autókkal tudnak mások is nyerni, de ez még nem jelenti azt, hogy képesek lennének a nehéz helyzetekben is úgy helytállni, mint a legnagyobbak.
A szókimondóságáról legalább annyira, mint a balesetéről híres Lauda erre azt mondaná, hogy "aki ezt másképp látja, az ostoba".
Eudoxiu de Hurmuzachi