2018-09-29, 20:10:17
(Üzenet szerkesztésének időpontja: 2018-09-29, 20:24:11. Szerkesztette: kiskiraly. Edited 7 times in total.)
Napszállta (2018)
A nyitójelenet: Egy nő kalapot próbál, mígnem kiderül, hogy hogy ő egy Leiter-lány, az ő családnevét viselő kalapszalon egykori tulajodosának a lánya. Feljött Budapestre hogy megtudja mi történt a rég nem látott családtagjaival.
Mindenhol
Ez a 'nyomozása' volt nekem nehezen emészthető, mert sokszor kiszámíthatatlanul csapong az amúgy kissé fura női karakter az emberek által adott nyomok között, hogy megtudja a 'titkot' (szinte mindig falakba ütközik, így 1,5 óra után kezdtem unatkozni kicsit), ráadásul a Saul fiában megszokott rövid dialógokkal.
Picivel jobbra számítottam. A forgatókönyvön és a dialógokon lehetett volna mit csiszolni.
Ha már Saul fia: vizuálisan is szinte ugyanaz a film (arc közeli képek, pöpec hangutómunka). Részben ez jó is volt, amikor pld. érezni lehetett a Monarchia-beli pezsgést Budapest utcáin. Vagy amikor egy házba beszűrődik a város zaja (lovaskocsik, rikkancsfiúk, stb...).
Viszont egy majd 2 és fél órás filmet így végigülni kicsit fárasztó volt.
Egy monarchiabeli társadalomkritikával teletűzdelt thillert kaptam, de maga a film egy döcögő dialógokkal teletűzdelt forgatókönyvön alapul.
Kaszting okés volt. Dobos Evelint a kalapszalont írányító lányt jó volt látni az Egynyári kaland-tól kissé eltérő szerepben. Ráadásul befestették a haját ettől egy hitelesebb, idősebb és komolyabb karaktert tudott alakítani. Először fel sem ismertem.
A film megvalósítása és látvány 9/10
de a forgatókönyv 4/10
A film olyan erős 5/10
A nyitójelenet: Egy nő kalapot próbál, mígnem kiderül, hogy hogy ő egy Leiter-lány, az ő családnevét viselő kalapszalon egykori tulajodosának a lánya. Feljött Budapestre hogy megtudja mi történt a rég nem látott családtagjaival.
Mindenhol
- vagy döbbenet fogadja, amit meghallják a családnevét
- vagy tanácsolják neki (köztük a új kalapszalon tulajdonosa), hogy ne kutakodjon a múltban, inkább menjen haza
Ez a 'nyomozása' volt nekem nehezen emészthető, mert sokszor kiszámíthatatlanul csapong az amúgy kissé fura női karakter az emberek által adott nyomok között, hogy megtudja a 'titkot' (szinte mindig falakba ütközik, így 1,5 óra után kezdtem unatkozni kicsit), ráadásul a Saul fiában megszokott rövid dialógokkal.
Picivel jobbra számítottam. A forgatókönyvön és a dialógokon lehetett volna mit csiszolni.
Ha már Saul fia: vizuálisan is szinte ugyanaz a film (arc közeli képek, pöpec hangutómunka). Részben ez jó is volt, amikor pld. érezni lehetett a Monarchia-beli pezsgést Budapest utcáin. Vagy amikor egy házba beszűrődik a város zaja (lovaskocsik, rikkancsfiúk, stb...).
Viszont egy majd 2 és fél órás filmet így végigülni kicsit fárasztó volt.
Spoiler:
Egy monarchiabeli társadalomkritikával teletűzdelt thillert kaptam, de maga a film egy döcögő dialógokkal teletűzdelt forgatókönyvön alapul.
Kaszting okés volt. Dobos Evelint a kalapszalont írányító lányt jó volt látni az Egynyári kaland-tól kissé eltérő szerepben. Ráadásul befestették a haját ettől egy hitelesebb, idősebb és komolyabb karaktert tudott alakítani. Először fel sem ismertem.
A film megvalósítása és látvány 9/10
de a forgatókönyv 4/10
A film olyan erős 5/10